Генеральне консульство України у Франкфурті-на-Майні

Оформлення залишення на постійне проживання за кордоном (ПМП)

Процедура прийняття, розгляду, оформлення і проходження в дипломатичних представництвах або консульських установах України за кордоном клопотань громадян України, які виїхали за її межі тимчасово, про залишення на постійне проживання за кордоном регулюється Порядком розгляду в дипломатичних представництвах або консульських установах України за кордоном клопотань громадян України, які виїхали за її межі тимчасово, про залишення на постійне проживання за кордоном, затвердженим Наказом Міністра закордонних справ України № 201 від 22.11.1999 р. та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 грудня 1999 року за № 903/4196 (наразі у процесі підготовки знаходиться нова редакція Порядку, уніфікована зі зміненими нормативно-правовими актами МВС).

Підтвердженням оформленого дозволу про залишення/виїзд на постійне проживання за кордон з боку органів України є відсутність у Вас "внутрішнього" паспорта громадянина України (або відповідно до нових правил - наявність у ньому відмітки "Оформлено виїзд на постійне проживання")  та одночасна наявність у паспорті громадянина України для виїзду за кордон відмітки  „Постійне проживання” .  Відсутність такої відмітки означає, що Ви не офомили дозволу на залишення/виїзд на ПМП з боку України та де-юре вважаєтесь таким, що постійно проживає в Україні. У таком випадку, якщо Ви бажаєте оформити відповідний дозвіл, слід виконати наведені нижче дії.


ОФОРМЛЕННЯ ЗАЛИШЕННЯ НА ПОСТІЙНЕ ПРОЖИВАННЯ У ФРН

Якщо Ви отримали від компетентних органів ФРН дозвіл на проживання (необов'язково необмежений) і вирішили залишитись у Німеччині, Ви можете також отримати дозвіл від компетентних органів України на залишення на постійне проживання за кордоном (ПМП) та отримати у такий спосіб статус нерезидента України. Оформлення ПМП є також обов'язковою передумовою для подальшого виходу з громадянства України (на виконання вимог ст. 18 Закону України "Про громадянство України").

Зазначений дозвіл може бути оформлений також в Україні – за місцем останньої реєстрації, згідно з позначкою у паспорті громадянина України - через органи Державної міграційної служби України (термін прийняття рішення у разі подання клопотання про виїзд на ПМП за кордон безпосередньо до органів ДМС на території України – до 90 днів; при подачі документів до консульства - до 180 днів). 

Для оформлення залишення на ПМП за кордоном через Генконсульство (зверніть увагу, що Aufenthaltstitel має мати перспективу дії не менше 90 днів від моменту подання  заяви про залишення на ПМП), слід ОСОБИСТО (поштою такі клопотання не приймаються!) подати такі документи:

1. Заяву, охайно заповнену державною мовою (заповнювати можна від руки або на комп'ютері) та власноруч підписану, в 4-х екземплярах (заяву можна копіювати. проте на кожному примірнику заяви має бути оригінальний підпис; копія підпису не допускається);

- заповнювати заяву можна як від руки, так і у текстовому редакторі. Заповнену, але не підписану заяву можна копіювати;

2. Актуальну довідку про місце проживання в Німеччині, яку можна не перекладати і не проставляти на ній  апостиль (відповідна довідка надається органами реєстрації місця проживання  ФРН (Einwohnermeldeamt / Meldebehörde / Bürgeramt тощо) на аркуші формату А4; назва документа - Meldebescheinigung або Aufenthaltsbescheinigung; зверніть увагу, що Aufenthaltstitel не є заміною цього документа) та 4 копії;

3. Паспорт  громадянина України для виїзду за кордон з залишком терміну дії не менше одного року та 4 окремих комплекти копій всіх сторінок  з будь-якими відмітками у відповідній порядковості (копії чистих сторінок надавати не потрібно);

- якщо дозвіл на проживання у ФРН (Aufenthaltstitel) міститься не у паспорті, а є окремою карткою, то до кожної з чотирьох копій паспорта слід додати також копію такої картки з обох боків.

4. П'ять фотокарток розміром 35 х 45 мм (не обов’язково біометричних), 4 з яких слід наклеїти на заяву (п.1), а 1 - на картку ТКО (п.16);

5. Свідоцтво про шлюб (також про розірвання попередніх шлюбів, зміни імені, інші акти цивільного стану тощо) та 4 копії. У разі укладення/розірвання шлюбу/зміни імені на території ФРН (або іншої іноземної країни) слід подати  свідоцтво про одруження* (німецький документ називається Auszug aus dem Heiratseintrag /  Auszug aus dem Eheregister), зі штампом  АПОСТИЛЬ та разом з перекладом українською мовою; у разі розірвання шлюбів/ зміну імені – оригінали відповідних документів (в разі їх іноземного походження - також апостильованих та перекладених), а також 4 копії цих документів (та перекладів, в разі іноземного походження документів);

- якщо внаслідок укладення шлюбу, який вже розірвано, мінялося прізвище/ім’я заявника, а свідоцтво про шлюб було вилучено внаслідок його розірвання, то до копій свідоцтва про розірвання шлюбу додаються також 4 копії довідки про підтвердження дошлюбного прізвища (видається органом реєстрації актів цивільного стану);

- якщо Ви змінювали ім'я/прізвище, то усі зміни такого роду мають бути підтверджені відповідними свідоцтвами або витягами з актових записів цивільного стану. Має простежуватися чіткий зв'язок від свідоцтва про народження (А) через усі шлюби (B)/ розірвання шлюбів (C) та документи про зміну імені (D) до нинішнього паспортного документа (E): А - В, В - С, С - D, D - E. Ці документи також мають подаватися у 4-х копіях (у разі складення за межами України - засвідчених апостилем/легалізованих та разом з копіями перекладу українською мовою);

6. Свідоцтво про народження та 4 копії (у разі іноземного походження документа  - також апостильованого та з 4-ма копіями перекладу);

7. Актуальні (не старіше одного року) заяви Ваших батька, матері, а також другого з подружжя (якщо вони громадяни України та де-юре проживають в Україні, тобто не оформили дозволу на ПМП) про їхню згоду на Ваше постійне проживання за кордоном та відсутність матеріальних чи інших претензій до Вас, нотаріально завірені консульською установою або українським нотаріусом, та 3 копії (оригінали заяв також віддаються на опрацювання до Генконсульства та долучаються до одного з примірників документів). Прізвища батьків у заяві мають відповідати Вашому свідоцтву про народження/укладення шлюбу (у разі зміни – документальне підтвердження). У разі  смерті когось із них – свідоцтво про смерть чи його нотаріально завірену копію та 4 копії. Якщо контакт з особою встановити неможливо – 4 завірені копії рішення суду України про визнання її безвісти відсутньою;

- якщо зазначена у п. 7 особа припинила громадянство України, замість згаданої заяви може бути подана  копія довідки про припинення громадянства України згідно з указом Президента України (у 4-х примірниках);

- якщо зазначені у п.7 особа постійно проживає за кордоном (тобто має у закордонному паспорті відмітку уповноваженого органу України «Постійне проживання» та «Консульський облік»), нотаріально засвідчена заява не потрібна. Натомість до матеріалів справи додаються копії першої сторінки паспорта та сторінки зі штампом "Постійне проживання" (у 4-х примірниках);

- якщо зазначені у п.7 особа змінила прізвище (тобто зі свідоцтва про народження завника неможливо простежити зв'язок з заявою одного/обох з батьків), слід подати документи, що підтверджують зміну прізвища (та їх 4 копії). У разі іноземного походження таких документів їх слід засвідчити штампом апостиль та перекласти (4 коії перекладу також додаються до матеріалів справи); 

якщо у свідоцтві про народження дані про батька були занесені зі слів матері (одинока мати), то на підтвердження цього надається відповідний документ (як правило, витяг з реєстру актових записів про народження, де вказано, що дані про батька були внесені на підставі ст. 135 Сімейного кодексу).

8. Якщо є неповнолітні діти від попереднього шлюбу – нотаріально завірену актуальну заяву другого з батьків дитини про відсутність матеріальних претензій та 4 копії. Якщо батько/мати безвісти відсутні – нотаріально завірену копію рішення суду України про визнання їх безвісти відсутніми; у разі смерті другого з батьків – нотаріально завірену копію свідоцтва про смерть* та 4 копії;

- якщо другий з батьків неповнолітньої дитини не перебував та не перебуває у громадянстві України, замість згаданої заяви може бути поданий документ, що підтверджує його належність до громадянства іншої держави (іноземний паспорт + 4 копії 1-ї сторінки), якщо  другий з батьків вийшов з громадянства України – копію довідки дипломатичної установи про припинення громадянства України згідно з указом Президента України;  

якщо у свідоцтві про народження дитини дані про батька були занесені зі слів матері (одинока мати), то на підтвердження цього надається відповідний документ (як правило, витяг з реєстру актових записів про народження, де вказано, що дані про батька були внесені на підставі ст. 135 Сімейного кодексу).

9. За наявності в заявника неповнолітніх дітей, які залишаються в Україні, – нотаріально завірені актуальні заяви їхніх законних представників про відсутність у них неврегульованих аліментних, договірних та інших невиконаних претензій до заявника та 4 копії;

10. Свідоцтва про народження дітей віком до 18 років та їх 4 копії (якщо діти залишаються на ПМП разом з Вами та іхні дані внесено у заяві до блоку питань №14).

Якщо Ваша дитина народилася за межами України, вона все одно є громадянином України, і Вам належить оформити у  Генконсульстві для дитини власний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та отримати відповідний дозвіл на проживання дитини у ФРН  (Aufenthaltstitel, оформлюється через Ausländerbehörde). У разі видачі свідоцтва про народження у ФРН – завірити штампом (печаткою) АПОСТИЛЬ, та долучити його переклад українською і подати разом з 4 комплектами їх копій. Якщо віза на дитину в Вашому паспорті відсутня – 4 копії 1-ї сторінки Kinderausweis або Kinderreisepass та його переклад українською (оригінал та 4 копії).

11.Довідку(-и) з останнього(-іх) місця(-ь) роботи заявника в Україні (якщо працювали в України протягом останніх п’яти років від дати заповнення заяви  у п.1) про відсутність до нього матеріальних претензій та 3 копії (зразок довідки:);

12.Трудову книжку (у разі, якщо вона була оформлена) та 4 комплекти копій всіх сторінок (крім чистих);

13.Нотаріально засвідчені актуальні заяви дітей віком від 14 до 18 років (якщо дані про дітей внесено до заяви у блок питань №14) про їхню згоду на своє залишення на постійне проживання за кордоном разом з одним з батьків (оформляються особисто у Генконсульстві, консульський збір – 35€ за заяву);

14.Оригінал документа про сплату консульського збору 230€ (сплата консульського збору).Незалежно від результату розгляду клопотання консульський збір не повертається.

15. Три марковані на суму 3,95  конвертизвичайного розміру з написаною Вашою зворотною адресою у якості отримувача у нижньому правому куті конверта.

16. Заява про взяття на тимчасовий консульський облік (в одному примірнику) на час розгляду клопотання про залишення на ПМП , а також копія першої сторінки паспорта та довідки з місця проживання (Meldebescheinigung).

17. Роздруковане підтвердження про запис на прийом у цей день (надходить на електронну пошту, зазначену при реєстрації). 

Документи , зазначені у пунктах 1 - 13, слід розсортувати на 4 окремих комплекти. Приклад сортування наведений у презентації нижче:

 

I. Розгляд та задоволення клопотання:

1. Після перевірки даних паспорта та анкети, особистих документів та їх копій оригінали документів повертаються заявнику (крім документів у пп. 7-9, 11, 13). За фактом здачі документів на оформлення ПМП в Німеччині Вас буде взято на тимчасовий консульський облік, відповідна заява (п.16) заповнюється в одному примірнику.

 2. Прийняті документи надсилаються через МЗС України для розгляду до компетентних органів України за місцем Вашого останнього проживання в Україні (територіальні підрозділи Державної міграційної служби та Служби безпеки України).

3. Орієнтовний термін розгляду клопотання становить близько шести місяців (при необхідності у з’ясуванні додаткових відомостей, термін розгляду зупиняється на необхідний час).

4. Генконсульство на підставі отриманих з України результатів розгляду клопотання органами МВС та СБУ ухвалить відповідне рішення і повідомить Вас у письмовій або усній формі.

II. Зняття з реєстрації та внесення відміток до паспорта громадянина України органами Державної міграційної служби

Після отримання письмового / усного повідомлення Генконсульства про задоволення Вашого клопотання слід:

1. Знятися з реєстраційного обліку за останнім місцем проживання в Україні (через органи сільської, селищної або міської ради) і отримати відповідний підтверджуючий документ/штамп відповідно до пп. 26-27 Правил реєстрації місця проживання (дитина, яка була зареєстрована в Україні, також повинна бути знята з реєстраційного обліку; з 14 років - лише за її письмовою згодою). Пошук діючих органів реєстрації: http://bit.ly/REESTR

2. Звернутися  до територіального органу Державної міграційної служби України за останнім місцем проживання в Україні (тобто через відповідне обласне управління ДМС; дивіться вичерпний перелік http://bit.ly/ter-DMS ) та отримати у внутрішній паспорт громадянина України штамп "Оформлено виїзд на постійне проживання" (якщо дитині виповнилося 14 років, але її не документовано паспортом, слід надати довідку про неотримання нею внутрішнього паспорта). При цьому слід звернути увагу, що внутрішній паспорт (тобто паспорт громадянина України) не дозволяється пересилати у міжнародних відправленнях згідно з положеннями абзацу 4 п. 37 Правил надання поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 5 березня 2009 р. № 270. Відтак, у разі неможливості особистого звернення до органів ДМС України паспорт можна передати за кордон лише з третьою особою.

3. Зареєструватися на прийом  у Генеральному консульстві України у Франкфурті-на-Майні для отримання консульської дії "6.Постійний консульський облік (ПКО)": HTTP://LNTO.QR.AI.

4. Надати до Генконсульства у обраний Вами під час реєстрації день та час 1) зазначені у пп.1-2 довідку та внутрішній паспорт зі штампом, 2) роздруковане підтвердження запису, а також 3) необхідні документи/формуляри для проставлення штампу «Постійне проживання» та постановки на постійний консульський облік (див. http://bit.ly/gku-oblik )

УВАГА! Громадяни, зареєстровані на території проведення антитерористичної операції (АТО), можуть особисто або за дорученням виконати вищезгадані формальності щодо завершення ПМП через 

  • Головне Управління ДМС в Донецькій області: 

вул. Митрополитська, 20, м. Маріуполь, 87515 (http://dn.dmsu.gov.ua/)

  • Управління ДМС в Луганській області:

вул. Партизанська, 12, м. Сєвєродонецьк, 93404 (http://lg.dmsu.gov.ua/)

III. Внесення до закордонного паспорта штапму "Постійне проживаня" та прийняття на постійний консульський облік внаслідок завершення усіх формальностей у справі ПМП

  Для завершення останніх формальностей у справі оформлення ПМП слід надати до Генконсульства:

- зазначені п.  3)  попереднього розділу довідку/штамп про зняття з реєстрації та паспорт з внесеним ДМС штампом "Оформлено виїзд на постійне проживання" (пункт 5.3 Порядку);

- інші документи, необхідні для прийняття на постійний консульський облік (разом з заповненою обліковою карткою та відповідною заявою щодо взяття на постійний облік).

 АПОСТИЛЬ ТА ПЕРЕКЛАД

Якщо в інформації Генконсульства не наголошується на непотрібності засвідчення конкретного документа, то мається на увазі, що усі  документи, видані іноземними органами влади, мають бути попередньо апостильовані (завірені у встановленому порядку). 

Апостиль дозволяє використовувати документ за межами країни його походження та є спрощеною формою легалізації документа.

Апостиль проставляється лише органами країни походження документа.
Дипломатичні установи (посольства, консульства тощо), як правило, не проставляють штамп апостиль.

Якщо Вам необхідно засвідчити штампом апостиль документ, виданий органами ФРН, радимо ознайомитися з відповідною інформацією на сторінці Генконсульства, а також - зі списком уповноважених для проставлення апостиля установ Німеччини (офіційний перелік на веб-сторінці Гаазької конференції: )

Іноземні документи подаються до установи разом з перекладом українською мовою, виконаним уповноваженим перекладачем (пошук уповноважених для перекладу української мови перекладачів у ФРН ; переклад, здійснений в Україні, має бути нотаріально засвідченим). Написання Ваших імен у всіх документах та їхніх перекладах має збігатись та відповідати такому у Вашому закордонному паспорті!

Реалізація своїх прав громадянами України, які оформили ПМП, під час їхнього тимчасового перебування в Україні

Увага! Відповідно до нових правил паспорт громадянина України внаслідок оформлення виїзду/залишення на постійне місце проживання за кордоном більше не вилучається. Натомість до нього органами Державної міграційної служби вноситься відмітка "Оформлено виїзд на постійне проживання".

Інформація нижче стосується лише тих заявників, хто оформив виїзд/залишення на ПМП за кордоном до листопада-грудня 2016 року. 


Однією з умов для оформлення дозволу про виїзд на постійне місце проживання за кордон є повернення до органу Державної міграційної служби паспорта громадянина України, після чого до паспорта громадянина України для виїзду за кордон вноситься відмітка “Постійне проживання”. Проте, від час перебування на території України нерідко виникають ситуації, за яких у даної категорії осіб наполегливо просять надати “внутрішній паспорт ” для вчинення нотаріальної дії, відкриття рахунку або реєстрації шлюбу тощо.

У цьому зв’язку інформуємо, що Департамент консульської служби МЗС України звернувся до Міністерства юстиції України щодо надання роз’яснень стосовно питання реалізації своїх прав громадянами України, які в установленому порядку отримали дозвіл на виїзд на постійне проживання за кордон, під час їх тимчасового перебування на території України.

Згідно з роз’ясненнями Міністерства юстиції України, відповідно до абзацу другого статті 2 Закону України “Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України”, пункту 2 Положення про паспорт громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 23 лютого 2007 року № 719-У, та пункту 1 Правил оформлення і видачі паспорта громадянина України для виїзду за кордон і проїзного документа дитини, їх тимчасового затримання та вилучення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31 березня 1995 року № 231 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 380), паспорт громадянина України для виїзду за кордон є документом, що посвідчує особу і підтверджує громадянство України особи, на яку він оформлений, та дає право цій особі на виїзд з України і в’їзд в Україну.

Згідно з абзацом другим статті 1 Закону України “Про громадянство України” громадянство України – це правовий зв’язок між фізичною особою і Україною, що знаходить свій вияв у їх взаємних правах та обов’язках.

Тобто, доки особа перебуває у громадянстві України на неї поширюються суверенні права держави і забезпечується захист її прав і законних інтересів як всередині країни, так і за її межами. Громадянство виступає як своєрідний загальний, тривалий, стійкий зв’язок, необмежений територіально-просторовими сферами України, як гарант (необхідна умова) забезпечення особі активної і вирішальної участі в управлінні справами суспільства і держави

Частинами першою та другою статті 24 Конституції України, встановлено що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Основи правового регулювання договірних відносин у сфері функціонування банківських рахунків викладено у главі 72 Цивільного кодексу України. Сутність договору банківського рахунка полягає у тому, що банк зобов’язується приймати і зараховувати на рахунок, відкритий клієнтові, кошти, що йому надходять, виконувати розпорядження клієнта про перерахування і видачу відповідних сум з рахунка та проведення інших операцій за рахунком (частина перша статті 1066 Цивільного кодексу України).

Основним документом, який регулює процедуру відкриття банківських рахунків, є Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2003 року за № 1172/8493) (далі – Інструкція).

Відповідно до пункту 2.1 Інструкції банкам забороняється відкривати та вести анонімні (номерні) рахунки. Тому першим етапом відкриття рахунка є ідентифікація клієнтів, які відкривають рахунки, а також осіб, уповноважених діяти від їх імені.

Зокрема, підставою для ідентифікації клієнта – громадянина України, який постійно проживає за кордоном, є паспорт громадянина України для виїзду за кордон. При цьому, ідентифікація клієнта банку, що відкриває рахунок, не є обов’язковою, якщо клієнт вже має рахунки в цьому банку і був раніше ідентифікований відповідно до вимог законодавства України, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом (пункти 2.2 та 2.7 Інструкції).

Отже, чинним законодавством України передбачена можливість відкриття банківського рахунку особами, які виїхали на постійне місце проживання за кордоном, під час їх тимчасового перебування на території України за наявності паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Порядок правового регулювання діяльності нотаріату в України визначено Законом України “Про нотаріат” та Інструкцією про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 3 березня 2004 року № 20/5 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 3 березня 2004 року за № 283/8882) (далі – Інструкція про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України).

Так, зокрема, відповідно до частин другої, третьої статті 43 Закону України “Про нотаріат” та абзаців першого, другого пункту 13 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України при вчиненні нотаріальної дії нотаріуси встановлюють особу учасників цивільних відносин, які звернулися за вчиненням нотаріальної дії.

Встановлення особи здійснюється за паспортом або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо особи громадянина, який звернувся за вчиненням нотаріальної дії (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний чи службовий паспорт, посвідчення особи моряка, посвідка на проживання особи, яка мешкає в Україні, національний паспорт іноземця або документ, що його замінює, посвідчення інваліда чи учасника Великої Вітчизняної війни посвідчення, видане за місцем роботи фізичної особи). Посвідчення водія, особи моряка, інваліда чи учасника Великої Вітчизняної війни, посвідчення, видане за місцем роботи фізичної особи, не можуть бути використані громадянином України для встановлення його особи під час укладення правочинів.

Таким чином, учинення нотаріальної дії передбачає нотаріальне посвідчення, процедура якого включає можливість встановлення особи, зокрема, за паспортом громадянина України для виїзду за кордон.

Що ж стосується можливості державної реєстрації актів цивільного стану громадянами України, які постійно проживають за кордоном, повідомляємо таке.

Правові та організаційні засади державної реєстрації актів цивільного стану регулюються Законом України “Про державну реєстрацію актів цивільного стану” (далі – Закон) та Правилами реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року № 52/5 (у редакції наказу Мін’юсту від 22 листопада 2007 року № 1154/5) (далі – Наказ).

Для державної реєстрації актів цивільного стану подається паспорт або паспортний документ заявника та документи, які підтверджують факти, що підлягають державній реєстрації (частина четверта статті 9 Закону).

Слід зазначити, що Закон не містить визначення терміну “паспортний документ”. Натомість, визначення зазначеного терміну міститься у пункті 12 статті 1 Закону України “Про прикордонний контроль”, відповідно до якого паспортний документ – це виданий уповноваженими державними органами України чи іншої держави або статутними організаціями ООН документ, що підтверджує громадянство, посвідчує особу пред’явника, дає право на в’їзд або виїзд з держави і визнаний Україною.

Одним з таких документів, який підтверджує громадянство України, як вже зазначалось, є паспорт громадянина України для виїзду за кордон (пункт 3 частини першої статті 5 Закону України “Про громадянство України”).

Враховуючи викладене, відсутність паспорта громадянина України у громадян України, які виїхали на постійне місце проживання за кордон, не є підставою для відмови їм у державній реєстрації актів цивільного стану на території України, окрім державної реєстрації зміни імені та розірвання шлюбу. Це зумовлено тим, що відповідно до абзацу другого частини третьої статті 6 Закону державна реєстрація зміни імені та розірвання шлюбу щодо громадян України, які постійно проживають за кордоном, проводиться лише дипломатичними представництвами і консульськими установами України, тобто за місцем проживання зазначеної категорії осіб.

Проведений аналіз чинних нормативно-правових актів, дозволяє дійти висновку про відсутність обмежень для громадян України, які виїхали на постійне місце проживання за кордон, зокрема, що стосується можливості відкриття ними рахунків в банках, учиненні правочинів у нотаріальних конторах, а також державної реєстрації актів цивільного стану під час їх тимчасового перебування на території України.

 


Генеральне консульство України в Гамбурзі (Федеративна Республіка Німеччина)
Керівник: Тарасюк Оксана Борисівна
Генеральний консул України в Гамбурзі
Адреса: Mundsburger Damm 1, 22087 Hamburg. Переглянути на мапі
Телефон: (+49 40) 22949810, (+49 152) 190 77 502 (ВИКЛЮЧНО в разі загрози життю чи загибелі громадян України)
Факс: (+49 40) 22949813
Ел. пошта: gc_deg@mfa.gov.ua
Веб-сайт: http://hamburg.mfa.gov.ua
Графік роботи:

Прийом громадян: 

Понеділок, середа, п’ятниця: 9:00—12:45

Вівторок: 14:00 – 17:45 

Четвер: прийом за попереднім записом громадян, які мають вади фізичного здоров’я, та прийом громадян з питань реєстрації актів цивільного стану; проведення виїзних консульських обслуговувань, відвідання арештованих і хворих громадян України

Вихідні - субота, неділя

Прийом громадян, які потрапили у скрутне становище (ДТП, втрата документів тощо), ведеться і у позаприйомні години.

Межі консульського округу:

Федеральні землі:

   Шлезвіг-Гольштейн,

Гамбург,

   Бремен,

  Нижня Саксонія.

                    

 

Примітки:

Увага! В приміщенні ГКУ в Гамбурзі консульський збір можна сплатити Вашою банківською EC-карткою.

Банківські реквізити:

Generalkonsulat der Ukraine in Hamburg

IBAN: DE 33 200 40000 067 888 55 00

BIC: COBADEFFXXX

Commerzbank AG Hamburg

Генконсульство у соціальних мережах:
 


Генеральне консульство України в Мюнхені (Федеративна Республіка Німеччина)
Адреса: Lessing Strasse, 14, 80336 München. Переглянути на мапі
Телефон: (+49 89) 55273718 (Канцелярія), (+49 160) 5121642 (ВИКЛЮЧНО в разі загрози життю чи загибелі громадян України)
Факс: (+49 89) 55273755
Ел. пошта: gc_dem@mfa.gov.ua
Веб-сайт: http://munich.mfa.gov.ua
Графік роботи:

Години роботи:

Пн. – Пт., 8:30 – 18:00

Прийом громадян:

Понеділок, середа, п’ятниця: 09:00 – 12:45

Вівторок: 14:00 – 17:45

Четвер: прийом за попереднім записом (gc_dem@mfa.gov.ua) громадян з особливими потребами (інваліди, вагітні, тяжкохворі), та прийом громадян з питань реєстрації актів цивільного стану; проведення виїзних консульських обслуговувань, відвідання арештованих і хворих громадян України

Вихідні - субота, неділя

Прийом громадян, які потрапили у скрутне становище (ДТП, втрата документів тощо), ведеться і у позаприйомні години.

Надання інформації з консульських питань:

     Телефон                         Питання

08955273724

 паспортні питання та  консульський облік громадян

Пн, Ср, Чт, Пт – з 16.00 до 17.00;

Вт – з 10.00 до 11.00

08955273717

 питання громадянства та оформлення постійного  місця проживання за кордоном

Пн, Ср, Чт, Пт – з 16.00 до 17.00;

Вт – з 10.00 до 11.00

08955273716

 питання нотаріату, візові формальності, витребування  документів

Пн, Ср, Чт, Пт – з 16.00 до 17.00;

Вт – з 10.00 до 11.00

08955273719

 питання оформлення свідоцтва на повернення в  Україну та реадмісія осіб

 

Пн, Ср, Чт, Пт – з 16.00 до 17.00;

Вт – з 10.00 до 11.00

У разі, якщо Вам не вдалося з’єднатися за телефоном, рекомендуємо надіслати електронного листа на адресу Генерального консульства України в Мюнхені: gc_dem@mfa.gov.ua

Пропонуємо також уважно ознайомитися з інформацією у розділі «Найчастіші запитання (FAQ)»

ВКРАЙ ВАЖЛИВО!!!

Генеральним консульством України в Мюнхені не опрацьовуватимуться телефонні дзвінки з прихованих (утаємничених) номерів телефонів та анонімні телефонні дзвінки.

При написанні електронних звернень (листів) прохання зазначати прізвище, ім’я та номер телефону (анонімні електронні звернення не опрацьовуються).   

Межі консульського округу:
Федеральні землі:
Баварія, Баден-Вюртемберг
Примітки:

Сплата консульського збору:

Передоплата / Vorkasse На місці / POS-Terminal *
IBAN DE41700202700659507544
BIC HYVEDEMMXXX
bei HypoVereinsbank München

 

*приймаються тільки дебетні картки;
  готівка та кредитні картки не приймаються

Генконсульство у соціальних мережах:

  


Генеральне консульство України у Дюссельдорфі
Керівник: Єгоров Владислав Євгенович
Генеральний консул України у Дюссельдорфі
Адреса: Immermannstraße 50, 40210 Düsseldorf. Переглянути на мапі
Телефон: (+49 211) 93 65 42 11; (+49 176 2727 6043 - ВИКЛЮЧНО в разі загрози життю чи загибелі громадян України)
Факс: (+49 211) 93 65 42 29
Ел. пошта: emb_de2@mfa.gov.ua
Графік роботи:

Прийом громадян: Пн, Ср, Пт – з 09.00 до 12.45; 

                               Вт – з 14.00 до 17.45

Консультації за телефонами:

0211 93 65 42 11 Канцелярія (загальні питання щодо роботи установи) Пн – Пт з 09.00 до 13.00
0211 93 65 42 18 Консультація: паспортні та візові питання, консульський облік громадян Пн, Ср, Чт, Пт– з 16.00 до 17.00;Вт – з 10.00 до 11.00
0211 93 65 42 17 Консультація: питання виходу з громадянства України, питання визначення належності до громадянства України, набуття громадянства України за народженням Пн, Ср, Чт, Пт– з 16.00 до 17.00;Вт – з 10.00 до 11.00
0211 93 65 42 16 Консультація: питання ПМП, нотаріату, довідки про шлюбну правоспроможність, витребування документів, питання, пов'язані зі смертю громадян, питання РАЦС Пн, Ср, Чт, Пт– з 16.00 до 17.00;Вт – з 10.00 до 11.00

Четвер – за попереднім записом (+49 211 93 65 42 11): прийом громадян, які мають вади фізичного здоров’я, та прийом громадян з питань реєстрації актів цивільного стану; проведення виїзних консульських обслуговувань, відвідання арештованих і хворих громадян України.

Вихідні дні: субота, неділя

Межі консульського округу:
Федеральні землі:
Північний Рейн-Вестфалія
Примітки:

Реквізити для сплати консульського збору:

Generalkonsulat der Ukraine in Düsseldorf
IBAN: DE07 1004 0000 0260 9261 01
BIC: COBADEFFXXX
bei: Commerzbank, Filial Berlin 1

Генконсульство у соціальних мережах:


Генеральне консульство України у Франкфурті-на-Майні (Федеративна Республіка Німеччина)
Керівник: Польова Алла Валентинівна
Генеральний консул України у Франкфурті-на-Майні
Адреса: 60313, Frankfurt am Main, Vilbeler Strasse 29. Переглянути на мапі
Телефон: (+49 69) 29720920; (+49 176 23228951 +Viber - ВИКЛЮЧНО в разі загрози життю чи загибелі громадян України)
Факс: (+49 69) 29720929
Ел. пошта: gc_def@mfa.gov.ua
Веб-сайт: http://frankfurt.mfa.gov.ua
Графік роботи:

Години прийому: Пн, Ср, Пт - з 9:00 до 12:45,

                                       Вт - з 14:00 до17:45.

Четвер: прийом, у випадку такої можливості та за попереднім погодженням, громадян певних категорій (інваліди, тяжкохворі), а також прийом громадян з питань реєстрації актів цивільного стану; проведення виїзних консульських обслуговувань, відвідання арештованих і хворих громадян України

З 1 липня 2016 року прийом відбувається за онлайн-реєстрацією.

Зареєструватися на прийом: Termin vereinbaren

Вихідні дні  - субота, неділя (а також святкові та неробочі дні).

Прийом громадян, які подорожують у Німеччині та потрапили у скрутне становище (ДТП, втрата документів тощо), ведеться і у позаприйомні години.

Зміни у графіку прийому дивіться у розділах Анонси або Оголошення

Надання консультацій по телефону (для земель Гессен, Рейнланд-Пфальц та Саар; крім вихідних та святкових днів, відповідно до графіку):

+49(69) 29 72 090: Пн - 15.00-16.00,
                             Вт - 09.00-10.30,
                             Ср - 15.00-16.30,
                             Чт- 09.00-10.30, 15.00-16.00
                             Пт - 15.00-16.00

Не вдалося зателефонувати? Напишіть нам на електронну пошту gc_def@mfa.gov.ua або надішліть повідомлення у чат Messenger сторінки Генконсульства у соціальній мережі Facebook: . Також просимо перед зверненням до установи ознайомитися з відповідями консульських посадових осіб  на найчастіші запитання (FAQ).

Увага! Третьої середи кожного місяця (з 09.00 до 12.00) проводиться прийом громадян генеральним консулом А.В.Польовою.
Записатися на прийом до генерального консула можна:

  • по телефону (в години надання консультацій по телефону +49 (69) 29 72 090: Пн - 15.00-16.00, Вт - 09.00-10.30, Ср - 15.00-16.30, Чт- 09.00-10.30, 15.00-16.00, Пт - 15.00-16.00),
  • написавши на електронну адресу установи (gc_def@mfa.gov.ua)
  • або надіславши повідомлення у чат Messenger сторінки Генконсульства у соціальній мережі Facebook: 
Межі консульського округу:
Федеральні землі:
Гессен, Рейнланд-Пфальц, Саар
Примітки:

Сплата консульського збору:

Передоплата / Vorkasse На місці / POS-Terminal *
IBAN DE59 5004 0000 0606 6302 00
BIC COBADEFFXXX
bei Commerzbank Frankfurt/Main.

 

*приймаються тільки дебетні картки;
  готівка та кредитні картки не приймаються

Генконсульство у соціальних мережах:
  


Перелік консульських дій