Зняття з консульського обліку
Опубліковано 26 січня 2020 року о 21:43

Зняття з постійного консульського обліку здійснюється у випадку:

  • зміни місця проживання в межах ФРН (переїзд з консульського округу Генконсульства до консульського округу іншої дипломатичної установи України) або переїзду до іншої іноземної держави;
    • за заявою громадянина України. У цьому випадку до паспорта громадянина України для виїзду за кордон Генконсульством вноситься штамп про зняття з обліку (за винятком випадку смерті);
    • за повідомленням іншої дипломатичної установи України, де таку особу було прийнято на облік (штамп про постійний облік в Генконсульстві у Франкфурті-на-Майні анулюється одночасно з внесенням штампу про облік в установі за новим місцем проживання).
  • повернення громадянина України на постійне місце проживання в Україну;
  • припинення громадянства України;
  • смерті громадянина України;
  • відсутності у Генконсульстві інформації про громадянина України протягом десяти років з дати прийняття його на постійний консульський облік.

Зняття з тимчасового консульського обліку здійснюється:

  • з настанням кінцевої дати, зазначеної у штампі „Прийнятий на тимчасовий консульський облік в ….. з …..до …….”, що проставляється в паспортному документі громадянина України для виїзду за кордон. У такому разі зняття з обліку відбувається автоматично, з настанням дати, зазначеної у полі “до” (внесення штампу про зняття з обліку непотрібне);
  • до настання кінцевої дати, зазначеної у штампі „Прийнятий на тимчасовий консульський облік в ….. з …..до …….”,, що проставляється в паспортному документі громадянина України для виїзду за кордон
    • за заявою громадянина України. У цьому випадку до паспорта громадянина України для виїзду за кордон Генконсульством вноситься штамп про зняття з обліку (за винятком випадку смерті);
    • за повідомленням іншої дипломатичної установи України, де таку особу було прийнято на облік (штамп про тимчасовий облік в Генконсульстві у Франкфурті-на-Майні анулюється одночасно з внесенням штампу про облік в установі за новим місцем проживання).

Для зняття з консульського обліку громадянин України подає до Генконсульства такі документи:

  • заяву встановленого зразка;
  • паспортний документ для виїзду за кордон;
  • видруковане підтвердження про запис на прийом у цей день (надходить на електронну пошту, зазначену при реєстрації);

При знятті з постійного консульського обліку до паспорта громадянина України для виїзду за кордон вноситься відповідна відмітка (штамп).
Внаслідок зняття з постійного консульського обліку штамп "постійне проживання" Генконсульством не анулюється. Його можуть анулювати у випадку повернення на постійне проживання до України органи Державної міграційної служби (під час реєстрації місця проживання в Україні). Якщи Ви знову захочете постійно проживати за кордоном, для відновлення штампу доведеться повторно подавати документи для отримання дозолу на постійне проживання за кордоном.

Зняття з постійного консульського обліку у разі припинення громадянства України здійснюється автоматично - на підставі відповідного повідомлення ДКС МЗС України, в якому зазначаються дата та номер Указу Президента України про припинення громадянства. У такому випадку датою зняття з постійного консульського обліку є дата видання відповідного Указу Президента України. Внесення відмітки про зняття з обліку не передбачено.

У разі смерті громадянина України зняття з постійного консульського обліку проводиться після отримання Генконсульством офіційного повідомлення про смерть. Внесення відмітки про зняття з обліку не передбачено. У разі смерті паспорт померлої особи здається до Генконсульства для списання та знищення у встановленому законодаством порядку.

Зняття з консульського обліку відбувається, як правило, у день звернення.

За зняття з консульського обліку консульський збір не стягується.

Якщо Ви збираєтесь повертатися на проживання до України, рекомендуємо ознайомитися з пам'яткою, що може стати у пригоді: ТУТ.

Зняття з консульського обліку дозволяється вчиняти поштою.

Відмінність між особистим поданням документів та надсилання їх поштою полягає у наступному:

  • до наведених вище документів слід також додати маркований для надсилання рекомендованим відправленням (per Einschreiben) конверт з Вашою адресою у нижньому правому куті;
  • оформлення поштою триває 10-14 днів;
  • запис на прийом у такому випадку, звичайно, не потрібен
  • ⚠відповідальність за можливу втрату документа під час пересилання несе Deutsche Post AG. Сума компенсації від  Deutsche Post у випадку втрати складає 25€ (у 2019 році випадків втрати паспортів під час пересилання від Генконсульства до заявників зафіксовано не було, у 2018 році - 1)
  • альтернативою послугам Deutsche Post є надсилання документів через DHL. Власне, основна різниця полягає у вищій сумі відповідальності у разі втрати - до 500€ (компенсується фактична доведена вартість втраченого). У такому разі слід разом з документами щодо консульського обліку надіслати також
    • оплачену та заповнену етикетку DHL (Paket bis 2KG), де відправником зазначене Генконсульство (Generalkonsulat der Ukraine in Frankfurt, Vilbeler Str. 29, 60313 Frankfurt am Main), а отримувачем - Ваша адреса або обраний Packstation (на Ваш розсуд)
    • пакет для пересилання документів згідно з нормами DHL

Будьте уважні: недотримання наведених тут роз'яснень призведе до неможливості опрацювання надісланих документів або навіть необхідності поїздки до Генконсульства для їхнього персонального отримання

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux